Ticaret Bakanlığı'nın ilgide kayıtlı yazısı ile, COVID-19 salgınının, tüm dünyadaki büyükelçiliklerin ve
konsoloslukların rutin vize hizmetlerine devam edebilme kapasitelerini etkilemekte olduğu, vize süreçlerinde
sıkıntılar yaşandığı ve vize alma süreçlerinin yavaş ilerlediği belirtilmektedir. Bu kapsamda, özellikle ABD
Ankara Büyükelçiliği ve ülkemizde bulunan ABD Konsolosluklarınca bir süredir vize işlemlerinin uzaktan
yürütülmesi ve çalışılan personelin sayısında yaşanan azalmaların da etkisiyle randevu saatlerinin daha az
olacak şekilde düzenlendiği, vize işlemlerinin yavaşlatıldığı, vize randevularının ileri bir tarihe (bazı
durumlarda 8-10 ay) verildiği bildirilmektedir.
Ayrıca, özellikle fuar katılımları/ziyaretleri kapsamında Odalarımızdan, Ticaret Bakanlığı'na iletilen yazılarda
ABD Ankara Büyükelçiliği ve ülkemizde bulunan ABD Konsolosluklarınca verilen randevu tarihlerinin öne
çekilmesi ile ilgili olarak Ticaret Bakanlığı tarafından girişimlerde bulunulmasının talep edildiği ifade
edilmektedir.
Yazıda devamla, söz konusu problemin aşılabilmesini teminen Dışişleri Bakanlığı'na taleplerin iletildiği,
Dışişleri Bakanlığı'ndan 13 Aralık 2021 tarihinde alınan cevabi e-posta mesajında, ABD'nin İstanbul
Başkonsolosluğu'ndan alınan bilgiye atıfla Başkonsolosluğun hızlandırılmış bir randevu sağlayamayacağının
belirtildiği eğer başvuru sahipleri çevrimiçi sistem üzerinden resmi olarak acil bir randevu talep ederlerse,
başvuru sahiplerinin seyahatin amacı ve etkisi hakkında daha fazla destekleyici bilgi verme fırsatına sahip
olacakları bildirilmektedir.
Bu itibarla, vize taleplerine ilişkin başvuru sahiplerinin ABD'nin İstanbul Başkonsolosluğu'na çevrimiçi sistem
üzerinden yukarıda bahsedildiği şekilde başvuru yapmalarında fayda görüldüğü ifade edilmektedir.